Regionální značka je jedním z účinných způsobů, jak místní i turistickou veřejnost upozornit na lokální výjimečnost a kvalitu výrobků pocházejících z českých regionů.
Prostřednictvím propagace regionální značka podporuje místní podnikatele (zejména drobné zemědělce, řemeslníky, menší podniky), a tím přispívá k diverzifikaci ekonomických činností na venkově a oživování místních ekonomik. U místních obyvatel zvyšuje sounáležitost s regionem a iniciuje různé formy spolupráce v regionu mezi podnikateli, veřejnou správou, neziskovým sektorem i ochranou přírody. Z environmentálního hlediska je příznivá obnova regionálního trhu (místní výroba a spotřeba), který snižuje dopravní zátěž, podpora šetrnější produkce i rozšíření možností udržitelného cestovního ruchu.
Regionálních značek jsou v České republice desítky (minimálně 34), více než 2/3 z nich jsou sdruženy v Asociaci regionálních značek. První zaregistrovanou regionální značkou v České republice byla známka Tradice Bílých Karpat, kterou Občanské sdružení Tradice Bílých Karpat zapsalo v roce 1998.
Na území Zlínského kraje působí zejména tyto regionální značky:
Název regionální značky
(interaktivní) |
Kontakt | |
![]() |
Tradice Bílých Karpat |
Mgr. Hana Machů |
![]() |
Tradiční výrobek Slovácka |
Ing. Lenka Durďáková
|
![]() |
Pravé Valašské |
Ing. Kateřina Sobotková |
![]() |
Beskydy originální produkt |
Ing. Dalibor Kvita |
![]() |
Haná regionální produkt |
Julie Zendulková |
|
Název partnera
(interaktivní) |
Kontakt |
|
Moravské Karpaty o.p.s. |
Ing. Světla Studenská |
|
ZO ČSOP Veronica |
Ing. Marie Křiváková |
![]() |
VIS Bílé Karpaty o.p.s. |
Marie Petrů, Dis. |
![]() |
KATALOG vyrobku s regionalni znackou ZL kraj 2015 | 1232,94 kB |
Zlínský kraj
třída Tomáše Bati 21
761 90 Zlín