1. Žadatel vyplní 1 formulář „žádosti o registraci sociálních služeb“, který najde zde a v listinné podobě přiloží:
- doklad o tom, že žadatel nemá daňové nedoplatky, nedoplatky na pojistném a na penále na veřejném zdravotního pojištění a na penále na sociálním zabezpečení a příspěvku na sociální politiku zaměstnanosti (doklad je nutné doložit od finančního úřadu a všech zdravotních pojišťoven a příslušné správy sociálního zabezpečení),
- ověřenou kopii zakladatelských dokumentů, popřípadě výpis z obchodního rejstříku nebo jiné evidence nebo registrace podle zvláštních právních předpisů (je-li žadatelem právnická osoba),
- rozhodnutí o schválení provozního řádu zařízení sociálních služeb, vydané orgánem ochrany veřejného zdraví (dříve HS), (týdenní stacionáře, domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem),
- čestné prohlášení (jde-li o žadatele, na kterého se vztahuje insolvenční zákon č. 182/2006 Sb.), že na majetek fyzické nebo právnické osoby, která je žadatelem o registraci, nebyl prohlášen konkurz nebo proti ní nebylo zahájeno insolvenční řízení anebo nebyl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku dlužníka – novelizace zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách s účinností od 1. 1. 2014,
- doklad o vlastnickém nebo jiném právu k objektu nebo prostorám, v nichž budou sociální služby poskytovány,
- úředně ověřenou pojistnou smlouvu pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou při poskytování sociální služby (podle § 80, zákona o sociálních službách je poskytovatel povinen před započetím poskytování sociální služby uzavřít pojistnou smlouvu a do 15 dnů doručit registrujícímu orgánu).
2. Žadatel vyplní formulář „Údaje o registrované sociální službě“ (dvě sociální služby = 2 vyplněné formuláře), který najde zde a v listinné podobě přiloží:
- Popis realizace poskytované sociální služby (můžete použít přiložený formulář - Popis realizace poskytování sociální služby).
- Popis personálního zajištění poskytované sociální služby.
- Pro přehlednost můžete využít přiložený formulář - Jmenný seznam pracovníků vykonávající odbornou činnost v sociálních službách.
- Za účelem doložení odborné způsobilosti je třeba doložit doklady nebo jejich úředně ověřené kopie prokazující odbornou způsobilost pracovníků, kteří budou přímo poskytovat sociální služby. Dokladem prokazujícím odbornou způsobilost je doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání a osvědčení o absolvování akreditovaného kvalifikačního kurzu.
- Za účelem doložení bezúhonnosti si krajský úřad vyžádá výpis z evidence Rejstříku trestů (§ 79 odst. 3 zák. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. K tomuto je třeba doložit osobní údaje o pracovníkovi (rodné číslo, rodné příjmení, místo a okres narození).
- Plán finančního zajištění sociálních služeb.
Plán obsahuje, z jakých zdrojů bude činnost sociální služby zajištěna a jaké jsou náklady na poskytovanou sociální službu. Můžete využít přiložený formulář - Plán finančního zajištění sociálních služeb.
V elektronické podobě (na CD), ve formátu pdf:
- Popis realizace poskytované sociální služby.
- Popis personálního zajištění - grafické znázornění organizační struktury poskytovatele, s vyznačením pracovních pozic (dle § 115 zákona o sociálních službách) a úvazků včetně pracovníků na dohody – DPP, DPČ, dodavatelské činnosti a dobrovolníky.
- Plán finančního zajištění sociální služby.