Návštěvnost turistických cílů v I. pololetí ukazuje na výbornou sezónu

  22.7.2014

VÝCHODNÍ MORAVA – Návštěvnost „jednodenních“ turistických cílů Východní Moravy v 1. pololetí tohoto roku dává předpoklad úspěšné turistické sezony. Ve srovnání s minulým rokem došlo u sledovaných referenčních turistických cílů k nárůstu počtu návštěvníků o plných 30 %.

Týká se to jak hradů a zámků, tak muzeí a galerií i dalších sledovaných cílů, jako jsou rozhledny či zoo. Největší posun návštěvnosti, o více než 50 %, je viditelný u muzejních a galerijních expozic. Zde se jednoznačně projevily kvalitativní změny, jimiž muzea prošla. Nejvíce je to patrné u Muzea jihovýchodní Moravy a Krajské galerie Zlín, které nyní působí v komplexu 14|15 BAŤŮV INSTITUT. Spokojenost vládne také ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, pro které je dosavadní letošní návštěvnost dosud nejlepší za poslední roky. Podobně výborné výsledky hlásí Muzeum Kroměřížska, Muzeum Slovácka, Muzeum regionu Valašsko, ale také Archeoskanzen v Modré u Velehradu.

Také hrady a zámky táhnou. Tato skupina cílů jako celek zaznamenala růst počtu návštěvníků o 17 %. Nejlépe si ve srovnání s minulým rokem vedou hrad Buchlov a zámek v Buchlovicích, výrazně více lidí navštěvuje také hrad Lukov na Zlínsku.

Rostoucí počet turistů vyrazil v 1. pololetí na rozhlednu Brdo ve Chřibech, naopak kvůli dlouho trvající nezbytné rekonstrukci vykazuje logický pokles rozhledna na vrchu Hostýna.

Pozitivní je také zvýšená výkonnost turistických informačních center měřená počty obsloužených klientů. Těch proti minulému roku přibylo o 5 %.

„V minulých letech, kdy se návštěvnost sice zvyšovala, ale jen v řádu jednotek procent, jsme měli za to, že jsme dosáhli nasycenosti poptávky. Letošní sezona je pro nás zatím plná pozitivních překvapení, růst jednodenní návštěvnosti o třicet procent je mimořádný. Zúročuje se intenzivní a promyšlená propagace Zlínského kraje, kterou spolu s našimi partnery systematicky několik let realizujeme. Věnujeme značné úsilí tomu, aby se o Východní Moravě a její turistické nabídce vědělo. Podle dosavadních výsledků a z rozhovorů s poskytovateli služeb cestovního ruchu je zřejmé, že je o náš kraj rostoucí zájem jak u domácích, tak u zahraničních návštěvníků a můžeme očekávat vydařenou turistickou sezonu. Současně nás to zavazuje k dalšímu efektivnímu marketingu a podnikatele k poskytování kvalitních služeb,“ komentuje vývoj návštěvnosti Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

Návštěvnost tzv. „jednodenních“ turistických cílů sleduje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy od roku 2008 na vzorku 38 tzv. referenčních míst, kam patří 20 návštěvnických cílů (hrady, zámky, muzea, rozhledny, zoo aj.) a 18 turistických informačních center. Návštěvnost se posuzuje vesměs počtem prodaných vstupenek, u informačních center statistickým výkazem činnosti. Za letošní první pololetí referenční cíle navštívilo téměř 680 tisíc hostů, služby informačních center vyhledalo přes 233 tisíc zájemců. V minulém roce to bylo 520 tisíc návštěv referenčních cílů resp. 220 tisíc obsloužených klientů v informačních centrech.

 

Zpracováno s využitím tiskové zprávy Centrály cestovního ruchu Východní Moravy

22. 7. 2014

Další informace:

Sýkorová Dvorníková Gabriela
tisková mluvčí
Krajský úřad Zlínského kraje
577 043 190, 731 555 161

Dana Daňová
ředitelka
Centrála cestovního ruchu VM
tel. 577 043 900, 733 161 670
dana.danova@vychodni-morava.cz
www.vychodni-morava.cz
www.facebook.com/vychodnimorava

 

 

 

 

 

Rychlý kontakt

Zlínský kraj
třída Tomáše Bati 21
761 90 Zlín

  • +420 577 043 111
  • podatelna@kr-zlinsky.cz
telefonní seznam Zlínského kraje

Úřední hodiny

  • Pondělí 8:00 - 17:00
  • Úterý 8:00 - 15:00
  • Středa 8:00 - 17:00
  • Čtvrtek 8:00 - 15:00
  • Pátek 8:00 - 13:00
IČ: 70 89 13 20
ID datové schránky: scsbwku

Vaše podněty a připomínky

Odkazy

Meteoradar Zlínského kraje ZKOLA.cz - Informační a vzdělávací portál Zlínského kraje Zlínský kraj - Východní Morava eBadatelna Zlínského kraje Jednotné územní plány a územně analytické podklady Otevřené brány
web, intranet, redakční systém ESMEDIA Interactive s.r.o.